Det nye styret har startet oppfølgingen av avfallsprosjektet.

Som meldt på hjemmesidene, så skyldes forsinkelsene i arbeidene bl.a. at entreprenøren har støtt på mer fjell enn beregnet, en umerket rørledning og strømkabel. Dette m.m. påfører prosjektet tilleggskostnader.

Styret gjennomførte en befaring med leverandørene og ABBL den 28. mars. Styret skal ha et nytt møte med partene den 4. april, for å avklare det videre arbeidet og det økonomiske.

Av sikkerhetsmessige årsaker mener styret det er viktig at grovarbeidene fullføres, slik at containerne kommer raskt på plass og hullene tettes.
Det gjenstår arbeider som asfaltering, montering av støttemurer og kantstein, gjerder, beplantning o.l. I tilbudet fra leverandøren er dette spesifisert som tillegg, og dette vil påføre huseierforeningen ytterlige utgifter.

Styret ser at utgiftene nå går utover de økonomiske rammene generalforsamlingen vedtok i 2016.
Styret ser det derfor nødvendig å kalle inn til en ekstraordinær generalforsamling så raskt som mulig, for å behandle denne saken. Innkallelse med sakliste vil bli sendt ut etter at vi har avholdt vårt første styremøte 5. april.

Styret ber om forståelse for at vi de nærmeste dagene må prioritere å skaffe oss oversikt over prosjektet og økonomien, før vi kan svare på spørsmål fra beboerne.

Mvh
Styret i Vardetunet huseierforening.