Styret følger opp med en oppdatering på denne saken.

Her ble det et lite opphold i fremdrift, av naturlige årsaker, Håvard Kristiansen(leder av elbilgruppa)flyttet, ny leder for elbilgruppa, jul og nyttår…. Tiden flyr

Det som kom tydelig frem på X-gf, var at beboere verdsatte rettferdige løsninger og at dette måtte komme i første rekke. Elbil gruppa hadde et møte, hvor de kom frem til at minimums-ladning for alle ladeplasser, skulle være likt. Mao hvis det er sprengt kapasitet(alle elbiler lader) så spiller det ingen rolle om du bor i RO 9, RO 43, eller Liastubben 7, du får et minimum på 10 amp. Dette har justert tilbudet noe, men er i styrets en rettferdig løsning.

Tilbudet finner dere her; tilbud

Kommentarer til dette;

  • For å få oversikt over totale kostnader for prosjektet så måtte det etableres en søknad mot Hafslund. Dette var ikke gjort(noe styret var av formening om at var igangsatt). For å igangsette en søknad har man mpåttet godta et tilbud, og det har vi enda ikke gjort, da vi ønsker å se totale kostnader.
  • Styret har instruert Sønnico til å etablere en søknad, uten forpliktelse mot tilbudet deres ,således. Uten denne søknaden vil vi ikke få avdekket totale kostnader, inklusive oppgraderinger i Trafo og evt. graving. Både Elbilgruppa og styret selv følger opp Hafslund for å få en fortgang i denne saken.
  • I pdf-en som ligger i mappa, har Elbilgruppa laget en oversikt for å prøve å forklare det tekniske, og betydningen fo hver enkelt beboer, med eksempler i lade-tabell, etc.
  • Tilbudet på Zaptec Pro Charger. Her er tilbudet som følger  ca 25 700 ink MVA ved enkelmontering. Det står i tilbudet at ved montering av minimum 10 stk. koster dette ca 22 800. Dette er en kostnad hver enkelt beboer må håndtere for å tilrettelegge og for å få tillatelse for å lade bil.
    • Styret har utfordret de til å jobbe mere med denne prisen, legge opp til en trappetrinnsmodell, som vil vise at jo flere som gjør denne oppgraderingen nå, jo mere sparer man på å ikke vente.
  • Spørsmålet fra X-GF om deling av lade-enheter mellom naboer har blitt vurdert, og blir avslått. Dette igjen for at styret skal kunne holde oversikten, og for å kunne beholde styringsretten til reglement av lading, og kontrollere IK HMS over felles eiendom.

Ytterligere spørsmål kan rettes til styret fortløpende.

 

Mvh Børge